Friday, March 16, 2007

Gratis är gott


Fick en fråga via mail om jag ville testa Wrigley´s nya pastiller. Varför inte? Fick hem fem nya smaker, som alla är sockerfria. Ska finnas i butik nu och en ask kostar ca 10:-

Så här presenterar dem produkten i pressmedelandet:
Extra Pastilles - för alla kvinnor med smak för det goda.

Extra pastilles är namnet på vårenst största nyhet från Wrigley. Extra pastilles är den första mjuka, sockerfria pastillen från Wrigley med smaker speciellt utvecklade för Sverige. Att man blir sugen på något gott händer oss alla rätt ofta. Extra pastilles är därför perfekt att ha i handväskan vare sig du ska iväg på tjejmiddag, till frisören eller bara ta en runda på stan.

Mina betyg blir, där EEEEE är max:
  1. Licorice Lime. Gillar lakrits, men limesmaken bryter av för mkt så det smakar konstigt. Som ett stick på tungan. Betyg: E
  2. Cranberry Lime: Syrlig och fräsch smak. God och lätt smak som jag definitivt kommer testa igen. Betyg: EEE
  3. Green Mint: Stark mintsmak. Bra om man kanske känner sig lite snuvig. Men jag föredrar tuggummi när det gäller minsmak. Helt ok dock. Betyg: EE
  4. Dragonfruit: Söt smak som känns perfekt om man är lite sötsugen. Den här gillar jag skarpt. Godast av dem alla. Betyg: EEEE
  5. Salty Licorice: Smakar...ja lakrits. Varken mer eller mindre, och det är nog inte meningen heller. Jag gillar ju lakrits så jag är lite partisk. Betyg: EEE

No comments:

 
Kvalitetskatalog.se - Svenska kvalitetssidor