Saturday, April 14, 2007

Kärlek

I kärlek existerar inga regler, Vi kan försöka följa en handbok, kontrollera våra känslor, lägga upp en strategi för hur vi ska bete oss, men allt detta är bara dumheter. Det är hjärtat som bestämmer, och vad det bestämmer är det enda som betyder något.
- Paulo Coelho

I mitt liv existerar mycket rädsla. Rädsla för att bli sårad, rädsla för att bli övergiven, rädsla för att utelämna mig själv. Jag försöker kontrollera mina känslor, jag försöker bättra mig själv för att jag ska kunna bli älskad.
I och med detta blir jag rädd för att ta risker. Att kasta mig ut på djupt vatten och bara ge av mig själv utan att förvänta mig något tillbaka.
Ibland när jag blir rädd tar jag avstånd från de jag älskar, eller beter mig på ett sätt som gör att de också blir rädda, och osäkra på vad jag känner. Jag försöker upprätthålla en mask av självständighet när allt jag egentligen vill är att någon ska krama mig.
Jag har de senaste dagarna funderat på att gå några steg längre ut från stranden. Lämna det trygga, lämna rädslan och bara ge av mig själv utan att förvänta mig något tillbaka.
Kanske jag vågar...
Tack till Liten Frö

1 comment:

StiffBoard said...

Hörde för länge sen på radion om hur vi ödelägger vår lycka. Tyckte det lät absurt, ungefär som att vi bäddar för vår olycka hela tiden, men ju mer jag lyssnade desto sannare blev det. Så fort vi är lyckliga börjar vi leta efter något som kan hota vår lycka, tappar fokus på stunde och hittar så småningom något...

Så vad man borde göra är ju då att ta det som det kommer, ifrågasätt inte, njut så länge det varar, men ojdå, här är ju något som hotar...

 
Kvalitetskatalog.se - Svenska kvalitetssidor